Wednesday, March 30, 2011

Sahabat



~Buat semua sahabat, teman, kawan dan rakan~

* * * * *

Ketika mula bertemu
Terasa bagai telah lama bersua
Kau sambut hulur tanganku
Bertegur sapa penuh mesra


Masa terus berlalu
Dan kita tetap seiringan berjalan
Menempuh onak liku
Lalui semua suka dan duka bersama


Biarlah apapun rahsia
Dan kelemahanmu tetap engkau temanku


Riangnya saat kita ketawa
Asyik senda dan bercerita
Walau sesekali pandangan kita berbeza
Andainya tetap serupa


Adakalanya kita juga saling terluka
Namun di akhirnya kita tetap bersama


Dan kini dipisahkan dua benua
Saling mengejar cita
Tak pernah kulupakan
Detik yang indah bersamamu temanku


Ku pasti suatu masa
Engkau dan aku kan bertemu semula
Kembali menjalinkan detik nan indah
Untuk kenangan bersama



Terima kasih kerana sering menanyakan daku, membantu ku, menemani ku,
di kala aku keseorangan, kesepian, kekeliruan,
di kala aku dalam masalah, di kala aku sedih, di kala aku stress.


Kau hadir dengan kata-kata hikmah,
kata-kata muhasabah,
serba sedikit lega terasa.


* * * * *

Ampuni daku kerana sering menyepi, menjauhi,
namun kau tetap dalam ingatan.


Rasa rindu zaman dahulu,
Zaman sekolah STAR 2, SAB, MRSM dan MATRIKS JOHOR,
takkala mekar di perairan Mediteranean. But whatever it is,
wish you all the best for what you are doin.

May we meet again in the future,
with His willing.


* * * * *





May Allah bless you (",)

No comments:

Post a Comment